VÄLKOMMEN TILL NORDENS STÖRSTA SKÖNHETSSAJT

SAMARBETSPARTNERS
  • KICKS
  • MSN
  • Swedish beauty & cosmetics awards
  • Ellipse Klinikken
I forumet ansvarar skribenterna själva för vad de skriver. Eventuella brott kommer att polisanmälas. Läs våra villkor
TRÄNA MERA
Nu till sommaren om man inte redan är nöjd med sin kropp, så tycker jag att man ska sätta igång med lite träning, det är så nyttigt för kroppen och man mår så jätte bra! :) Jag har börjat gå power walk ganska så ofta, och jag känner hur jag kämpar för varje dag, och så cyklar jag även fram och tillbaka till skolan, men bara för att man tränar så betyder inte de att man går ner till sommaren , man måste självklart äta nyttigt, och ett tips är att börja försöka äta nyttigt tills du kommer in i en fas så du älskar att äta nyttigt, och avskyr godiset, man blir nästan som äcklad av godis, man tänker att de är onödigt, att kompisen bredvid äter och äter tills hon/han får ont i magen, medans du kanske sitter och mumsar på en frukt, som är uppfriskande istället. Jag har kommit in i fasen då jag gillar det nyttiga, det är bara en vana man lär ta sig in i :) Lycka till , ge inte upp kämpa på ! :)
Re: TRÄNA MERA
kom på en till sak.

om man inte äter nog mycket/bra eller vila för lite så orkar man inte då är det inte heller kul.

skit i lågkalori kurer, ensidig kost m.m. ät så du kan träna det kommer du längre på även om du vill gå ner i vikt.

vila är också jätteviktigt för träningen särskilt i börjandå man inte är van. börja inte med 7 träningspass i veckan, börja med två och öka eftersom och lyssna på kroppen. säger kroppen verkligen stopp (vid tex sjukdom) så träna inte.
men behöver också sova mer om amn tränar... ok skillnaden är inte jättestor ca 7 timmar för en som inte tränar och ca 10 timmar för elit, men många verkar faktiskt inte ens sova 7 timmar.

ha kul nu jag tror det här är det sista från mig för nu ;)
Re: TRÄNA MERA
@ felicia:
tips 1: träna för att det är KUL, inte för att gå ner i vikt, leva längre, få snyggare hud, mindre celluliter eller vad det nu kan vara. testa olika slags träning inte bara dom som man tex bränner mest kalorier eller bränner mest fett. testa och testa ett tag, tex sluta inte gymma för att det gick dåligt första gången, utan testa några gånger till. om du tycker det är tråkigt med maskiner 3x15 kanske fria vikter 5x5 är bättre för dig tex. om intekarate passar, kanske kung fu passar om inte cykling kanske löpning för att ge några exempel.

tips 2: sätt mål, och nu menar jag inte "jag ska gå ner xxx kg", "jag ska vara snygg till beach 20xx" utan tex om du gymmar, "jag ska kunna lyfta xx kg xx reps" eller om du springer "jag ska klara av xx km utan att stanna"...
och även mål på längre sikt tex om du springer "jag ska vara med i xx amatörslopp"
Jag har tex inom karaten, mål nr 1 komma tillbaka till karaten (är skadad pga att jag tyckte om löpningen mer än nya skor ;) ) mål 2, gradera (vilket jag vet jag kan snart), mål långt fram, tävla i Kumite.

tips 3: träna med andra om DU vill det.
om du tränar med andra så är det mer automatiskt att du kommer oftare, träningstider, folk som förväntar sig att man är där m.m, men om du känner att det är för stor press kanske annan slags träning är bättre. själv kan jag inte ens springa samma håll som alla andra i löpningsrundan för att jag blir omsprungen hela tiden, så ja springer åt andra hållet istället. är tex fotboll för mkt teamwork för dig kanske kampsport är bättre (mer individuellt men fortfarande tider att passa) är det för mycket press kanske gym (folk där för ev hjälp men du tränar ensam om du inte har en vän du känner dig bekväm med) om det är för mkt kan du börja träna hemma för att kanske ha som mål att tex gå på gymmet då du känner dig starkare.

tips 4: saker som gör det roligare, om du är trött på att springa samma runda,byt runda, eller sätt musik i öronen. köp en snygg träningstopp som du vill testa direkt, eller en ny pulmätare etc etc

nu finns det ju fler tips beroende på vad man tränar tex men det var allt jag kunde komma på nu :D
Svårt att komma igång
jag håller med att det är bra att träna och allt det men jag tycker det är så svårt att komma igång i en regelbunden träningsrutin.
Nåt tips?
Träna mera
det flera nya träningsformer att prova på Vibrationsträning Power Plate, BungyPump,m.m
Har Ni hör talas om de?
Elba
Äta nyttigt?
Jag håller med dig till en viss del att man måste äta nyttigt för att uppnå bra resultat för träning, men de menas inte att man skall hålla sig borta från skräpmat godis som finns i vardagen runt om oss hela tiden.

De viktigaste är att kroppen måste få i sig rätta måltider 3 om dagen
1. En bra frukost näringsrik
2. Enkel lunch inte så mycket kolhydrater om man vill minska i vikt
*** Mellanmål yogurt, frukt eller vad man tycker om
3. En bra middag, för när man sover så tömms all energi.

och godis läsk eller vad man nu vill äta dricka eller så kan man göra, sen får man kanske ligga i hårdare på gymet om man nu äter för mycket. Men man kan alltid äta lite utav det, man ska inte vara så sträng mot sig själv.

Fast de är ju från olika till olika människor, jag tillexempel , spelar ingen roll vad ja äter ja går inte upp i vikt, och då menar ja kan äta hur mycket skräp mat som helst. och jag ahr lätt för att bygga upp muskler osv.

men de finns även metoder för folk som har de svårt, vill du gå ner snabbt i vikt och bara äta nyttigt, så kommer man inte gå ner snabbt, man måste träna sten hårt typ 5 ggr i veckan ät bra, se till och ät tillskott också, och då ska man också träna varenda kroppsdel, även de små musklerna för att få bra och fasta former, power yoga, spining och alla dessa grejjer är bra, men att träna inviduellt är också bra...

sist men inte minst alla vi är olika...

grymt o läsa att en tjej skriver o träning och uppmuntrar alla andra till träning....
en eloge till dig ;)
Logga in på improveme.se
Senast inloggade med bild
Aktuella tävlingar