VÄLJ DIN AVDELNING HÄR
Magazine
FREDAGEN 3 SEPTEMBER 2010
SAMARBETSPARTNERS
STJÄRNBLOGGAR
Senast uppdaterade bloggar
I forumet ansvarar skribenterna själva för vad de skriver. Eventuella brott kommer att polisanmälas. Läs våra villkor
blonda slingor
Hej :)
Jag är väldigt sugen på att slinga mitt (nu) mörka hår till något ljusare. Som fattig student så tänkte jag slinga hemma, men kan ngn rekommendera hårfärg/slingfärg som man får ett fint, fräscht och naturligt resultat från? Tacksam för alla svar!
Jag är väldigt sugen på att slinga mitt (nu) mörka hår till något ljusare. Som fattig student så tänkte jag slinga hemma, men kan ngn rekommendera hårfärg/slingfärg som man får ett fint, fräscht och naturligt resultat från? Tacksam för alla svar!
2010-03-09 21:46:03
Jag är frisör och har sett många "hemmafärgningar", det är bara onödigt slitage på ditt hår. Oftast om man går från riktigt mörk och gör slingor för att få det ljusare eller blondt så blir slingorna väldigt varma i färgen orange/gula, och om man gör detta på en salong så kan man nyansera dom så man får en fin beige nyans istället för morotsfärgade slingor. Tro mig det är värt pengarna så att ditt hår behåller sin kvalité, om du gör hemma kommer du antagligen inte bli nöjd så du ändå måste gå till frisören och då blir det onödigt mycket slit än om du hade gått dit direkt. Hoppas du följer mitt råd! :)
hello!
jag blonderar mitt hår. en gång tänkte jag testa en riktigt blond nyans ifrån depend och det blev hur dåligt som helst mäst pga att jag hade köpt för lite färg och jag fick morotshår. jag färgade dagen efter över det med en brun färg och var ganska nöjd. sen blev det vår och det var dags att färga det igen och jag ville ha det blondt. då testade jag ett paket från loreal med en blekning till hela håret och slingor på det. jag blev jättenöjd! nu efteråt gick jag över till garnier naturligt resultat och den e jag super duper nöjd med. men om du vill ha slingor så kanske den kan vara bra.
ps. då när jag gjorde den med loreal var det min mamma som färgade mitt hår. det kan vara smart att fråga någon annan om hjälp ds.
jag blonderar mitt hår. en gång tänkte jag testa en riktigt blond nyans ifrån depend och det blev hur dåligt som helst mäst pga att jag hade köpt för lite färg och jag fick morotshår. jag färgade dagen efter över det med en brun färg och var ganska nöjd. sen blev det vår och det var dags att färga det igen och jag ville ha det blondt. då testade jag ett paket från loreal med en blekning till hela håret och slingor på det. jag blev jättenöjd! nu efteråt gick jag över till garnier naturligt resultat och den e jag super duper nöjd med. men om du vill ha slingor så kanske den kan vara bra.
ps. då när jag gjorde den med loreal var det min mamma som färgade mitt hår. det kan vara smart att fråga någon annan om hjälp ds.
2008-08-14 23:31:11
Hej.
Jag bleker alltid mitt hår med Mood.
Brukar köra på att ta slingmössan när jag gör slingor :)
Gör oftast bara blonda slingor när jag vill bli blond efter varit mörkhårig...
Började blondera slingor i mitten på våren och nu är jag helt blond igen.
Tycker inte det blir orange/gult, sålänge man gör några slingor åt gången och väntar mellan gångerna man gör det.
Sen märket på blonderings medlet/färg varierar nog rätt mycket från person till person också tyvärr :/
Men som hon skrev innan så vill du ha rikigt bra resultat ska du nog gå till frisören :)
//CandyGirl
Jag bleker alltid mitt hår med Mood.
Brukar köra på att ta slingmössan när jag gör slingor :)
Gör oftast bara blonda slingor när jag vill bli blond efter varit mörkhårig...
Började blondera slingor i mitten på våren och nu är jag helt blond igen.
Tycker inte det blir orange/gult, sålänge man gör några slingor åt gången och väntar mellan gångerna man gör det.
Sen märket på blonderings medlet/färg varierar nog rätt mycket från person till person också tyvärr :/
Men som hon skrev innan så vill du ha rikigt bra resultat ska du nog gå till frisören :)
//CandyGirl
2008-07-10 11:47:49
GÖR INTE DET! Jag är ganska duktig på färg och tänkte att jag skulle prova att göra slingor hemma själv. Hur svårt kan det vara tänkte jag. Jävligt svårt att få fint visade det sig. Resultatet blev så fruktansvärt fult och med en ful blond färg (mitt hår har annars väldigt lätt att få en snygg blond nyans). Jag var tvungen att färga över det på en gång med en mellanblond färg (den ser nästan ljuskolabrun ut) men eftersom man tar bort pigmenten med färgningen blev håret grågrönt. HEMSKT och nu hade jag redan lagt nästan 200 kr (jag hade också lite pengar och ville vara smart och spara). Jag hade inget annat val än att gå till frisören och där kostade det 1000 kr eftersom det blev en mycket mer omfattande behandling än om jag gått dit från början och bara gjort några få slingor.
Mitt förslag är väl att hellre gå till en frisörlärling, de är billiga men har ändå way mer koll än oss. Om du har färgen på bilden skulle det ju vara ruggigt snyggt att bara göra några få kontrastslingor i luggen och det översta lagret av håret. Jag hade nämligen så och frågade vad det skulle kosta att bara göra några få slingor (innan jag gjorde mitt stora misstag) och det skulle gå på ca 250 kr. Det hade ju varit mer värt att satsa på i mitt fall också. Man ser alltid när det är hemmagjort dessutom.
Nä, tigg pengar från mamma eller vad som. Gör det inte hemma!
Mitt förslag är väl att hellre gå till en frisörlärling, de är billiga men har ändå way mer koll än oss. Om du har färgen på bilden skulle det ju vara ruggigt snyggt att bara göra några få kontrastslingor i luggen och det översta lagret av håret. Jag hade nämligen så och frågade vad det skulle kosta att bara göra några få slingor (innan jag gjorde mitt stora misstag) och det skulle gå på ca 250 kr. Det hade ju varit mer värt att satsa på i mitt fall också. Man ser alltid när det är hemmagjort dessutom.
Nä, tigg pengar från mamma eller vad som. Gör det inte hemma!
Logga in på improveme.se
Senast inloggade med bild
Aktuella tävlingar
EMMY AWARDS 2010
KLIPPNING FÖR ALLA LÄNGDER
SÅ MINSKADE HON I MIDJAN
HÅLLER FORMEN MED PINGIS
CAMERON RAKAR AV SIG ALLT