Förebygg otrohet Förebygg otrohet Påsksmink Påsksmink 







Nyttiga påskfavoriter Nyttiga påskfavoriter Allt om bukplastik Allt om bukplastik
Fredag 18 April 2014
HÄLSA & FITNESS
Bota höstdepressionen med motion

Bota höstdepressionen med motion

Känner du dig deppig och orkeslös i mörkret och höstrusket? Du är du långt ifrån ensam. Men regelbunden träning kan göra underverk.

Depressionssymptom kan minskas med så mycket som 50 procent genom motion, enligt forskare på Harvard Medical School, skriver Metro. Fysisk aktivitet är ett av de främsta verktygen mot utbrändhet, deppighet och stressrelaterade symptom.


Stress gör nämligen att kroppen producerar hormonet kortisol, som skapar obalans i hjärnan. Det kan du motverka genom träning. Då utsöndras istället endorfiner, som får dig att må bra.

Raska promenader i 45-60 minuter rekommenderas på Institutet för stressmedicin, samt regelbundna träningspass på gymmet. För bästa resultat bör du få någon typ av motion varje dag. Det gör dig även piggare och ger dig bättre sömn och lägre insulinnivåer i blodet.
2008-10-27 09:03 RSS icon

MALIN LUNDBLAD
malin.lundblad@improveme.se
improveme.se/malin

ANDRA LÄSTE OCKSÅ
Mota bort höstdeppen Håll benen starka Läs mer om hälsa Motionen som bränner mest Svenska män latast i Europa Bränn ditt fett med te
KOMMENTARER
comments powered by Disqus
BILDSPEL
Antal bilder12 Ambers frisyrer Antal bilder10 Topp 10 på Oscars Antal bilder6 Pastellnaglar Antal bilder11 Guldbaggelooker