Förebygg otrohet Förebygg otrohet Påsksmink Påsksmink 







Nyttiga påskfavoriter Nyttiga påskfavoriter Allt om bukplastik Allt om bukplastik
Lördag 19 April 2014
MANLIGT
Studie kartlägger mäns favoritprodukter

Studie kartlägger mäns favoritprodukter

En undersökning utförd av kosmetikkedjan Sephora avslöjar vad världens män handlar för skönhetsprodukter.

Män blir allt mer intresserade av sitt utseende och shoppar fler skönhetsprodukter. Det avslöjar en undersökning som kosmetikkedjan Sephora har gjort i flera länder.


I Kina, visar studien, är männen extremt intresserade av hudvård. De bäst säljande produkterna är alla olika typer av hudkrämer från bland annat Clinique och Dior.

Även de amerikanska männen gillar att ta hand om sin hy, men de handlar också mycket parfymer. De mest populära dofterna är Dolce & Gabbanas Anthology-serie och Light Blue, Acqua di Parma och Armanis Acqua di Gio.

I USA vill männen också ha så vita tänder som möjligt – en bästsäljare är tandblekningsprodukten BriteSmile To Go Accelerator Pen. En annan populär produkter är Tend Skin, en lotion mot utslag efter rakning.

Europeiska män, då? Sephora upptäckte att fransmännen också var väldigt förtjusta i dofter, bland annat Jean Paul Gaultiers Le Male, Paco Rabannes 1 Million och Boss Signature från Hugo Boss. De franska killarna handlar dessutom gärna fuktkrämer och exfolieringskrämer.
2009-10-29 14:34 RSS icon

MALIN LUNDBLAD
malin.lundblad@improveme.se
improveme.se/malin

ANDRA LÄSTE OCKSÅ
Herrdofter som vinner Charlotte Perrelli: Jag är inte behandlad med Botox Skaffa dig mer energi på jobbet Aguilera vässar klorna Därför är Scarlett vacker Parets avklädda bilder
KOMMENTARER
comments powered by Disqus
BILDSPEL
Antal bilder12 Ambers frisyrer Antal bilder10 Topp 10 på Oscars Antal bilder6 Pastellnaglar Antal bilder11 Guldbaggelooker