5 fördelar med partner 5 fördelar med partner Gammal av sminkmiss Gammal av sminkmiss Pumpa immunförsvaret Pumpa immunförsvaret Fillers utan svullnad Fillers utan svullnad
Lördag 1 November 2014
HÄLSA & FITNESS
Kickstarta dieten med Ketos

Kickstarta dieten med Ketos

Målet med rivstarten är att du uppnår en snabb fettförbränning. Miraklet kallas ”Ketos” och är en effektiv metod till snabb viktminskning. Kroppen bryter ner fettet och förvandlar det till ”ketoner” som användas som ersättningsenergi. Detta är endast en start, återgå sedan till en vanlig GI-diet.

Dag 1: Börja ditt nya liv med att skriva ner dina mått och din vikt. Därefter lagar du till en riktigt stor frukost bestående av äggröra, en kopp kaffe och en liten portion havregrynsgröt. Drick mycket vatten, det minskar hungern samt sätter igång din ämnesomsättning.


Dag 2: Under de två första dagarna är det bästa alternativet att äta mindre, fast vid fler tillfällen. Gärna vid var tredje timme tillsammans med mycket vatten.

Dag 3: Dag tre har du tömt kolhydratslagret och börjar bränna fett. Kroppen kan känna sig trött och orkeslös och det beror på bristen av socker som börjar brytas ned. Håll ut, det varar inte länge.

Dag 4: Börja dagen med en varm frukost. Det gör att vi känner oss mättare. Kanske en omelett med grönsaker och lite keso?

Dag 5: Fira in helgen med att unna dig en god middag med både förrätt och varmrätt. Men hoppa över vinet som innehåller många kalorier och välj vatten istället. Dra även ner på kaffet och välj grönt te. Välj morötter, gurka och dippa med lätt naturellyoghurt istället för gräddfil.

Dag 6: Nästan en hel vecka har passerat utan pasta, ris och potatis. Utnyttja helgen till fullo och ta långa promenader, lågintensiv motion bränner bort fettdepåerna väldigt effektivt. Införskaffa en stegräknare och satsa på vardagsmotion. Gå till jobbet och ta trapporna, det gör mycket. Gå minst 10 000 steg per dag.

Dag 7: Det är dags att väga sig och ta nya mått. Beroende på din ursprungsvikt har du bränt minst två kilo. Se över skafferiet och skriv en lista med nyttiga alternativ, exempelvis ägg, lättkeso och mängder med grönsaker. Förbered matlådor inför veckan.
2011-01-27 14:17 RSS icon

ELINA HASSLUND
elina.hasslund@improveme.se

ANDRA LÄSTE OCKSÅ
För fet för flickvännen? Opererade om sin fru Män påverkas av modellideal Virtanen testar nervgift Goda nyheter för gymnörden Gynekomasti
KOMMENTARER
comments powered by Disqus
BILDSPEL
Antal bilder12 Läppar som Alba Antal bilder1 Sover du för lite? Antal bilder10 10 heta sexplatser Antal bilder11 Snyggast på Kristallen