Sextipsen för alla Sextipsen för alla Kendall frontar kampanj Kendall frontar kampanj Logga ut på Hasseludden Logga ut på Hasseludden Fillers utan svullnad Fillers utan svullnad
Måndag 24 November 2014
MAKE-UP Föregående | | Nästa

Madonna och dottern Lourdes fortsätter att utveckla sitt företag...

Nu släpper ikonen och världsstjärnan en ny skönhetsserie.

Sedan tidigare har Madonna skapat klädmärket Material Girl.

Våren 2011 gjorde Kelly Osbourne reklam för Madonnas klädmärke.

Nu står skönhetsprodukter i fokus och många idéer kommer från Madonnas 14-åriga dotter Lourdes.

Lourdes hjälper mamma med den kreativa biten både när det kommer till kläder och bodybalsam.

Madonna tillsammans med unge pojkvännen Brahim i Paris nu under sommaren.

Madonna var strålande glad. Både kärleksliv och affärer blomstrar.

Lourdes och Madonna på premiären för deras märke Material Girl.

Lika som få. Lourdes vill gå i mammas fotspår.

Madonnas dotter Lourdes skapar ny skönhetskollektion

Bildspel. Nu ger sig Madonna in i skönhetsbranschen.
Snart släpps hennes egen kollektion på Macy´s i New York.
Och för idéerna står hennes egen dotter Lourdes.

Det är Madonnas eget designmärke Material Girl som nu tar steget och släpper kosmetikprodukter. 


Bland produkterna som släpps märks nagelputs, lipgloss, kroppssprejer och hudkrämer. Redan nästa månad kommer konsumenterna att kunna köpa Madonnas egen kollektion. I september lanseras sedan ögonskugga. 

Madonnas dotter Lourdes har redan gjort designen på flera plagg och hon har nu även hjälpt mamma att ta fram de nya produkterna.

– Det var så kul att plocka fram dofterna till krämerna och lipglosset. Alla har roliga namn som "Wicked Watermelon", "Flirty Fruit", "Midnight Magnolia" och "Sinful Sugar". Jag valde dofter som jag älskar, säger Lourdes till WWD.com. 

 Branschen har bara
gott att säga om Madonnas dotter och hennes idéer:  

– Lola är bara 14 år, men hon lever i New York och har en världsberömd mamma. Så hon har ett väldigt sofistikerat öga, säger Lanie List på Iconix Brand Group som arbetar med marknadsföringen av Material Girl. 

 Hon fortsätter:
– Madonna kommer också med kreativa idéer. Det är ett samarbete mellan mamma och dotter. Men i slutändan är det Madonna som bestämmer. Hon är varumärkesexperten.
2011-07-18 11:41 RSS icon

IMPROVEME.SE
redaktion@improveme.se

ANDRA LÄSTE OCKSÅ
Sminka dig piggare "Madonna är för mager för sitt eget bästa" Krämerna som avgiftar Madonna – ett skelett Heta semesterpojkar Madonnas heta hårstil
KOMMENTARER
comments powered by Disqus
BILDSPEL
Antal bilder12 Läppar som Alba Antal bilder1 Sover du för lite? Antal bilder10 10 heta sexplatser Antal bilder11 Snyggast på Kristallen