Gulligaste kändisparen Gulligaste kändisparen Makeup – nakentrenden Makeup – nakentrenden Logga ut på Hasseludden Logga ut på Hasseludden Fillers utan svullnad Fillers utan svullnad
Lördag 22 November 2014
HÄLSA & FITNESS Föregående | | Nästa

Spar tid med enklare måttning. Se efter i bildspelet!

1. Protein: ”En köttskiva i samma storlek som en iPhone är optimalt för en balanserat måltid”, säger kostrådgivaren Mayur Ranchordas.

2. Kolhydrater: ”Fullkornspasta, äggnudlar eller basmatiris ger dig gott om energi som inte höjer blodsockret”, säger Ranchordas. Plocka fram plånboken och mät upp kolhydraterna efter tjockleken på den.

3. Grönsaker: ”Portionen bör vara lika stor som om du lägger dina solglasögon på fodralet”, säger dietisten Lyndel Costain.

4. Nötter: ”Valnötter, cashewnötter, och paranötter har en långsam nedsmältningsförmåga, vilket höjer mättnadskänslan”, säger Ranchordas. Måtta upp en näve nötter motsvarande en näve mynt.

5. Olja: Skippa dressingen och använd olja istället. ”Lite olivolja motsvarande två nycklar ger dig en bra mängd enkelomättat fett”, säger Costain.

Måtta maten snabbare

Bildspel. Matvågar, kaloriräknare och köksmått. Att mäta upp portioner kräver tid och noggrannhet – tills nu.

Förutom alla redskap som behövs kan det ta tid att måtta upp rätt mängd mat till varje portion. Det är lätt hänt att man missbedömer portionsstorlek när man är hungrig, därför kan det vara enklare att använda sig av ögonmått.


Varför inte ta hjälp av saker man använder dagligen?

Kika i bildspelet för att läsa mer.
2012-06-07 12:36 RSS icon

KEVIN KROOKS
kevin.krooks@improveme.se

ANDRA LÄSTE OCKSÅ
Kändishår på röda mattan Bli kvitt celluliterna Armar som en kändis Få ett friskt hjärta Ta hunden till kontoret Kellys fräcka frilla
KOMMENTARER
comments powered by Disqus
BILDSPEL
Antal bilder12 Läppar som Alba Antal bilder1 Sover du för lite? Antal bilder10 10 heta sexplatser Antal bilder11 Snyggast på Kristallen