6 skador för relationen 6 skador för relationen Välj rätt foundation Välj rätt foundation Allt om laktosintolerans Allt om laktosintolerans Izabella om ideal Izabella om ideal
Torsdag 23 Oktober 2014
HÄLSA & FITNESS
Bränn fett för ditt skelett

Bränn fett för ditt skelett

Nyheter. Mjölk i all ära, men det finns fler sätt att stärka skelettet. Styr rullatorn mot gymmet nästa gång.

En ny studie i Journal of Bone and Mineral Research har upptäckt att ju friskare muskelmassa man har, desto starkare är skelettet.


Forskare använde högupplöst bildteknologi för att analysera kopplingen mellan människors muskelmassa och deras skelettuppbyggnads styrka. Resultaten visade att muskler kan påverka de två benlagren hos både kvinnor och män.

– Även om de flesta har som högst muskelmassa och benstyrka i mitten av 30-årsåldern så försvinner omkring tio procent av det förstnämnda varje årtionde som passerar, säger studiens upphovsman Nathan LeBrasseur.

– Det innebär att mellan åldrarna 30 och 90 år så kan vi förlora upp till 60 procent av vår muskelmassa.

Han säger också att det inte går att bygga upp förlorad benstyrka, men att det finns förebyggande åtgärder.

Istället för att träna specifika muskelgrupper föreslår LaBrasseur att man ska träna hela kroppen, då vi behåller förmågan att lyfta tunga föremål och håller oss skadefria.
2012-07-05 15:36 RSS icon

KEVIN KROOKS
kevin.krooks@improveme.se

ANDRA LÄSTE OCKSÅ
Hayden klipper till Solsäkert med Hayden Jogga dig i toppform Kelly om nya hårfärgen Mindre fett i snabbmat Slipp morgontröttheten
KOMMENTARER
comments powered by Disqus
BILDSPEL
Antal bilder12 Läppar som Alba Antal bilder1 Sover du för lite? Antal bilder10 10 heta sexplatser Antal bilder11 Snyggast på Kristallen