Förebygg otrohet Förebygg otrohet Påsksmink Påsksmink 







Nyttiga påskfavoriter Nyttiga påskfavoriter Allt om bukplastik Allt om bukplastik
Söndag 20 April 2014
HÄLSA & FITNESS
Testa verktygen för ett mer sjävsäkert liv

Testa verktygen för ett mer sjävsäkert liv

Guide. Vill du bli mer självsäker med samma knep som Hollywoodkändisarna använder? Stjärnor som John Cusack och Kate Walsh har hyllat denna metod, som de två Los Angeles-psykologerna Barry Michaels och Phil Stutz utvecklat: "The Tools". I boken med samma namn beskriver de hur du kan dra nytta av de olika verktygen. Här ger vi dig tre av de grundläggande idéerna.

VERKTYG 1: Blotta dig själv

Går du runt med en känsla av att du när som helst skulle kunna bli "avslöjad"? Situationer som är ovana och inte helt bekväma kan få oss att känna oss mindervärdiga. Vi kanske ska på en jobbintervju, en dejt eller träffa en framstående person – och känner du att vi måste dölja våra negativa sidor. "The Tools" kallar de egenskaper och aspekter av oss själva som vi ogillar eller skäms för "The Shadow (Skuggan)". Men du måste kunna stå för hela dig själv för att känna dig självsäker.
Lösning: Föreställ dig att du står framför en publik och att din Skugga står bakom dig. Fokusera all din uppmärksamhet på Skuggan och föreställ dig ett oförstörbart band mellan er och att ni tillsammans är oövervinnerliga. Visualisera sedan hur ni vänder er mot publiken och ropar, "Lyssna!"

VERKTYG 2: Bjud in smärtan
Ofta undviker vi att ta risker i karriären eller privatlivet för att vi är rädda att misslyckas. Vi kanske struntar i att söka ett jobb eller en utbildning vi egentligen hade velat ha, eller låter bli att ta kontakt med personen vi har en hemlig förälskelse i, helt enkelt för att vi vill undvika den smärta det skulle innebära att avvisas.
Lösning: Enligt Michaels och Stutz ska vi istället välkomna smärtan och tänka oss att det är just den vi är ute efter. Ett sätt är att blunda och föreställa dig att du verkligen går in i smärtan. "Skrik tyst, 'Kom igen nu' – sen, 'jag älskar smärta!", skriver brittiska Glamour. Därefter visualiserar du hur du går ut ur smärtan igen och går vidare med förnyat självförtroende.

VERKTYG 3: Släpp ilskan
Det finns många gånger då vi känner oss arga eller orättvist behandlade – och då är det lätt att man även börjar älta gamla oförrätter. Det gör att man hamnar i en ond spiral där man blir besatt av den person som sårat eller förargat en. Livet är inte rättvist, och det är en insikt man måste acceptera, menar psykologerna.
Lösning: Öva på att ge upp din ilska och istället "skicka kärlek" till den du är arg på. Blunda och föreställ dig hur du är omgärdad av ändlös kärlek. Ta in känslan i ditt hjärta, så att kärleken koncentreras inom dig. Visualisera sedan den person du är arg på och skicka all kärlek från ditt bröst till deras.
2012-07-31 12:04 RSS icon

IMPROVEME.SE
redaktion@improveme.se

ANDRA LÄSTE OCKSÅ
Sminkas till gamlingar Stora guiden om acne Bli fri från stressen ”Makeup är inte allt” Vickans heta kropp Mina bästa smaltips
KOMMENTARER
comments powered by Disqus
BILDSPEL
Antal bilder12 Ambers frisyrer Antal bilder10 Topp 10 på Oscars Antal bilder6 Pastellnaglar Antal bilder11 Guldbaggelooker